Podsumowanie projektu edukacyjnego na prezentację multimedialną pt.: Jesteśmy ekologiczni, ale też matematyczni!
Podsumowanie projektu edukacyjnego na prezentację multimedialną pt.: „Jesteśmy ekologiczni, ale też matematyczni!”
22 kwietnia przypada Światowy Dzień Ziemi - jest to największe na świecie święto ekologiczne, obchodzone od 1970 r.
Jako pierwszy z ideą Dnia Ziemi wystąpił John McConnell na konferencji UNESCO, dotyczącej środowiska naturalnego w 1969 r.
W Polsce obchody Dnia Ziemi zostały zapoczątkowane w 1990 r.
Celem święta jest promowanie proekologicznych postaw w społeczeństwie oraz budowanie wspólnej odpowiedzialności za Ziemię. To największe ekologiczne święto obchodzone jest obecnie w 192 krajach.
Z racji tego, że w ostatnich latach dużo mówi się o potrzebie ochrony środowiska naturalnego - bo Ziemia, na której żyjemy: jest jedyna, niepowtarzalna, jest ewenementem w otaczającym nas wszechświecie i trzeba o nią dbać.
W ostatnich latach dużo mówi się też o potrzebie kształcenia zindywidualizowanego. Ale indywidualizacja w nauczaniu matematyki ma miejsce głównie w dwóch typach lekcji: wprowadzającej i utrwalającej, a celem pracy zindywidualizowanej jest zachęcenie wszystkich uczniów do wysiłku intelektualnego w procesie rozwiązywania problemów w sposób twórczy np., podczas udziału w projekcie opartym na ich zainteresowaniach.
Dlatego wychodząc naprzeciw tym dwóm zagadnieniom nauczycielka matematyki p. Anna Maliszewska napisała projekt edukacyjny, który łączy ekologię z matematyką i matematykę z ekologią oraz umożliwia uczniom pokazanie jakie mają zainteresowania, jakie mają pomysły na kwestie związane z ochroną Ziemi i jak interpretują dane statystyczne dotyczące ekologii i jak wyciągnięte wnioski wdrożyć w życie, aby polepszyć wyniki ekologiczne.
Cele szczegółowe projektu:
W projekcie edukacyjnym wzięli udział uczniowie z klas:
4 tb1 – Magda Maciak,
2 tb3 – Adam Gątkowski i Mateusz Stańczyk,
2 C1 – Wojciech Zasada,
1 tb2 – Jakub Kłucjasz,
1 ta – Mateusz Malarz.
W/w osoby otrzymały ocenę celującą cząstkową za aktywność z matematyki oraz nagrody książkowe o tematyce przyrodniczej – ufundowane przez Urząd Miasta Referat Ochrony Środowiska.
Dziękuję bardzo Magdzie, Adamowi, Wojtkowi, Kubie i Mateuszom :-) za zaangażowanie i gratuluję pomysłowości oraz nagród!!
Zachęcam wszystkich do zapoznania się z przygotowanymi prezentacjami, gdyż poruszają one bardzo ciekawe tematy i zagadnienia o tematyce ekologicznej oraz dają do myślenia co do dalszego naszego funkcjonowania na Ziemi.
Zachęcam też do udziału w teście ekologiczno – matematycznym pt.: „Matematyka w ekologii” – na zgłoszenia czekam do końca kwietnia, a termin testu online – koniec maja.
22 kwietnia przypada Światowy Dzień Ziemi - jest to największe na świecie święto ekologiczne, obchodzone od 1970 r.
Jako pierwszy z ideą Dnia Ziemi wystąpił John McConnell na konferencji UNESCO, dotyczącej środowiska naturalnego w 1969 r.
W Polsce obchody Dnia Ziemi zostały zapoczątkowane w 1990 r.
Celem święta jest promowanie proekologicznych postaw w społeczeństwie oraz budowanie wspólnej odpowiedzialności za Ziemię. To największe ekologiczne święto obchodzone jest obecnie w 192 krajach.
Z racji tego, że w ostatnich latach dużo mówi się o potrzebie ochrony środowiska naturalnego - bo Ziemia, na której żyjemy: jest jedyna, niepowtarzalna, jest ewenementem w otaczającym nas wszechświecie i trzeba o nią dbać.
W ostatnich latach dużo mówi się też o potrzebie kształcenia zindywidualizowanego. Ale indywidualizacja w nauczaniu matematyki ma miejsce głównie w dwóch typach lekcji: wprowadzającej i utrwalającej, a celem pracy zindywidualizowanej jest zachęcenie wszystkich uczniów do wysiłku intelektualnego w procesie rozwiązywania problemów w sposób twórczy np., podczas udziału w projekcie opartym na ich zainteresowaniach.
Dlatego wychodząc naprzeciw tym dwóm zagadnieniom nauczycielka matematyki p. Anna Maliszewska napisała projekt edukacyjny, który łączy ekologię z matematyką i matematykę z ekologią oraz umożliwia uczniom pokazanie jakie mają zainteresowania, jakie mają pomysły na kwestie związane z ochroną Ziemi i jak interpretują dane statystyczne dotyczące ekologii i jak wyciągnięte wnioski wdrożyć w życie, aby polepszyć wyniki ekologiczne.
Cele szczegółowe projektu:
- Uświadomienie uczniom, że mają wpływ na stan środowiska naturalnego w swoim miejscu zamieszkania.
- Podniesienie świadomości ekologicznej.
- Podjęcie działań na rzecz ochrony środowiska naturalnego .
- Wdrażanie nawyków sprzyjających zachowaniom proekologicznym.
- Wpajanie uczniom potrzeby ochrony środowiska naturalnego.
- Korzystania z różnych źródeł w celu wyszukania informacji na tematy proekologiczne.
- Zaznajomienie uczniów z podstawowymi zasadami ochrony środowiska.
- Poznanie metod walki ze śmieciami i ich segregacja.
- Uświadomienie uczniom znaczenia pojęcia ekologia.
- Rozbudzanie więzi emocjonalnej z przyrodą i wrażliwości na piękno ojczystego krajobrazu.
- Kształtowanie i poszerzanie wiedzy ekologicznej.
- Wyzwalanie aktywności i twórczości uczniów.
- Zwrócenie uwagi na pracę zindywidualizowaną.
- Praktyczne wykazanie się umiejętnościami w zakresie tworzenia produktów ekologicznych.
- Kształtowanie poczucia przynależności do kultury swojego regionu.
- Rozwijanie poczucia estetyki w związku z wykonaniem produktu ekologicznego.
- Rozbudzanie kreatywności i wyobraźni wśród uczniów.
- Rozwijanie pasji i zainteresowań przyrodą i jej ochroną oraz pozyskanie ciekawego spojrzenia na to co dzieje się w naszym środowisku.
- Kształcenie umiejętności praktycznego wykorzystania matematyki, informatyki, biologii, przyrody i chemii.
- Rozwijanie zdolności plastycznych.
- Przygotowanie do wykorzystywania i zdobywania wiedzy w warunkach zbliżonych do przyszłej pracy zawodowej.
- Kształtowanie umiejętności pracy w grupie i nawiązywania kontaktów interpersonalnych.
- Przygotowanie do publicznych wystąpień i autoprezentacji.
- Podnoszenie umiejętności poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł.
- Wyrobienie w uczniach przekonania, że szkoła jest miejscem gdzie można jednocześnie uczyć się i bawić.
- Przypomnienie terminologii związanej z zasadami dobrego wychowania.
- Ćwiczenie umiejętności szybkiego podejmowania decyzji i uzasadniania własnych poglądów.
- Ćwiczenie umiejętności odróżniania i posługiwania się właściwym dla sytuacji rejestrem językowym.
- Ćwiczenie umiejętności poprawnego wysławiania się w języku ojczystym.
- Ćwiczenie umiejętności samooceny i oceny innych.
W projekcie edukacyjnym wzięli udział uczniowie z klas:
4 tb1 – Magda Maciak,
2 tb3 – Adam Gątkowski i Mateusz Stańczyk,
2 C1 – Wojciech Zasada,
1 tb2 – Jakub Kłucjasz,
1 ta – Mateusz Malarz.
W/w osoby otrzymały ocenę celującą cząstkową za aktywność z matematyki oraz nagrody książkowe o tematyce przyrodniczej – ufundowane przez Urząd Miasta Referat Ochrony Środowiska.
Dziękuję bardzo Magdzie, Adamowi, Wojtkowi, Kubie i Mateuszom :-) za zaangażowanie i gratuluję pomysłowości oraz nagród!!
Zachęcam wszystkich do zapoznania się z przygotowanymi prezentacjami, gdyż poruszają one bardzo ciekawe tematy i zagadnienia o tematyce ekologicznej oraz dają do myślenia co do dalszego naszego funkcjonowania na Ziemi.
Zachęcam też do udziału w teście ekologiczno – matematycznym pt.: „Matematyka w ekologii” – na zgłoszenia czekam do końca kwietnia, a termin testu online – koniec maja.
Gorąco polecam!!
Anna Maliszewska
Anna Maliszewska