
W środę 21 listopada o godzinie 11.11 w Wojewódzkim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Piotrkowie Trybunalskim Dyrekcja i pracownicy WODN, nauczyciele i uczniowie szkół z terenu miasta i powiatu uczestniczyli w projekcie edukacyjnym pt. „100 minut matematyki na 100-lecie Odzyskania Niepodległości”.
Przedsięwzięcie zostało zorganizowane przez panią Annę Maliszewską - nauczycielkę matematyki w ZSP nr 1 i konsultantkę metodyczna w WODN oraz przez uczniów ZSP nr 1 w Piotrkowie Tryb.
To projekt interdyscyplinarny, którego celem było pokazanie jak kształcić kompetencje matematyczne w połączeniu z kształceniem postaw patriotycznych, obywatelskich i społecznych oraz jak powinien przebiegać proces indywidualizacji nauczania i zachęcenie do nauczenia metodą projektu. Spotkanie to potwierdziło, że można w ciekawy sposób połączyć przeszłość i teraźniejszość, tradycję i nowoczesność, naukę i zabawę, matematykę z historią, biologią, muzyką, ekonomią, sportem i przedmiotami zawodowymi.
Uczniowie podczas pokazów byli podzieleni na sekcje i tak: sekcja strażacka przedstawiła zebranym statystykę wypadków drogowych w latach 2017/2018, pokazała jak im zapobiegać i jak wygląda strój strażaka tzw. koszarowy, sekcja ekonomiczna nauczyła nas jak obliczać procent składany oraz pokazała na czym polegają promocje, sekcja muzyczna - zaprezentowała zależności występujące w muzyce, które są bezpośrednio związane z matematyką zaprezentowała również piotrkowski strój ludowy, sekcja sportowa - przygotowała pokaz strojów sportowych oraz udowodniła jak ważne są algorytmy, żeby osiągnąć jak najlepsze wyniki np. w rzucie oszczepem, w skoku w dal a nawet podczas gry w szachy, sekcja mechatroniczno - informatyczna pokazała szereg przyrządów, robotów i gier które sama zrobiła oraz przedstawiła metodę zapisywania liczby 1918 w systemie dwójkowym, sekcja przyrodnicza - mówiła o genach i złotej liczbie.
Młodzież przygotowała tez dużo filmów piosenek i prezentacji o tematyce historycznej oraz słodki niepodległościowy poczęstunek.
To projekt interdyscyplinarny, którego celem było pokazanie jak kształcić kompetencje matematyczne w połączeniu z kształceniem postaw patriotycznych, obywatelskich i społecznych oraz jak powinien przebiegać proces indywidualizacji nauczania i zachęcenie do nauczenia metodą projektu. Spotkanie to potwierdziło, że można w ciekawy sposób połączyć przeszłość i teraźniejszość, tradycję i nowoczesność, naukę i zabawę, matematykę z historią, biologią, muzyką, ekonomią, sportem i przedmiotami zawodowymi.
Uczniowie podczas pokazów byli podzieleni na sekcje i tak: sekcja strażacka przedstawiła zebranym statystykę wypadków drogowych w latach 2017/2018, pokazała jak im zapobiegać i jak wygląda strój strażaka tzw. koszarowy, sekcja ekonomiczna nauczyła nas jak obliczać procent składany oraz pokazała na czym polegają promocje, sekcja muzyczna - zaprezentowała zależności występujące w muzyce, które są bezpośrednio związane z matematyką zaprezentowała również piotrkowski strój ludowy, sekcja sportowa - przygotowała pokaz strojów sportowych oraz udowodniła jak ważne są algorytmy, żeby osiągnąć jak najlepsze wyniki np. w rzucie oszczepem, w skoku w dal a nawet podczas gry w szachy, sekcja mechatroniczno - informatyczna pokazała szereg przyrządów, robotów i gier które sama zrobiła oraz przedstawiła metodę zapisywania liczby 1918 w systemie dwójkowym, sekcja przyrodnicza - mówiła o genach i złotej liczbie.
Młodzież przygotowała tez dużo filmów piosenek i prezentacji o tematyce historycznej oraz słodki niepodległościowy poczęstunek.
red. A. Maliszewska