
Projekt edukacyjny pt.: „Jesteśmy ekologiczni ale też matematyczni!” zorganizowany w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Piotrkowie Tryb. w roku szkolnym 2017/2018.
Projekt składa się z konkursu:
na prezentację multimedialną pt: „Jesteśmy ekologiczni ale też matematyczni!” oraz z zadania:
Autor i organizator projektu: mgr Anna Maliszewska
Uczestnicy projektu: uczniowie ZSP nr 1 w Piotrkowie Trybunalskim.
Czas trwania projektu: XI 20017 r. – I 2018 r.
Miejsce realizacji:
Metody:
Kryteria oceny prac:
Prace będą oceniane według następujących kryteriów:
- Konkurs ekologiczno – matematyczny
na prezentację multimedialną pt: „Jesteśmy ekologiczni ale też matematyczni!” oraz z zadania:
- Zorganizowanie wycieczki do Palmiarni w Łodzi.
Autor i organizator projektu: mgr Anna Maliszewska
Uczestnicy projektu: uczniowie ZSP nr 1 w Piotrkowie Trybunalskim.
Czas trwania projektu: XI 20017 r. – I 2018 r.
Miejsce realizacji:
- ZSP nr 1 w Piotrkowie Trybunalskim.
- Palmiarnia w Łodzi.
W ostatnich latach dużo mówi się o potrzebie ochrony środowiska naturalnego oraz o przedsięwzięciach organizowanych przez różne instytucje lokalne, samorządowe lub wyższego szczebla w tym zakresie. Wynika to z tego, że Ziemia na której żyjemy jest jedyna i niepowtarzalna, jest ewenementem w otaczającym nas wszechświecie, dlatego też trzeba o nią dbać. Nasza szkoła jest tym tematem szczególnie zainteresowana, mamy klasy o profilu ekologicznym, ale wszyscy powinniśmy interesować się ochroną środowiska.
W ostatnich latach dużo mówi się też o potrzebie kształcenia zindywidualizowanego. Ale indywidualizacja w nauczaniu matematyki ma miejsce głównie w dwóch typach lekcji: wprowadzającej i utrwalającej, a celem pracy zindywidualizowanej jest zachęcenie wszystkich uczniów do wysiłku intelektualnego w procesie rozwiązywania problemów. Indywidualizacje możemy stosować np. w zróżnicowanym zadawaniu pracy domowej czy podczas udziału w projektach opartych na zainteresowaniach uczniów. Dlatego wychodząc na przeciw tym dwóm tematom napisałam ten projekt, który łączy ekologię z matematyką i matematykę z ekologią oraz umożliwia uczniom pokazanie jakie mają zainteresowania.
Cele szczegółowe:
- Uświadomienie uczniom, że mają wpływ na stan środowiska naturalnego w swoim miejscu zamieszkania.
- Podniesienie świadomości ekologicznej.
- Podjęcie działań na rzecz ochrony środowiska naturalnego .
- Wdrażanie nawyków sprzyjających zachowaniom proekologicznym.
- Wpajanie uczniom potrzeby ochrony środowiska naturalnego.
- Korzystania z różnych źródeł w celu wyszukania informacji na tematy proekologiczne.
- Zaznajomienie uczniówz podstawowymi zasadami ochrony środowiska.
- Poznanie metod walki ze śmieciami i ich segregacją.
- Uświadomienie uczniom znaczenia pojęcia ekologia.
- Rozbudzanie więzi emocjonalnej z przyrodą i wrażliwości na piękno ojczystego krajobrazu.
- Kształtowanie i poszerzanie wiedzy ekologicznej.
- Wyzwalanie aktywności i twórczości uczniów.
- Zwrócenie uwagi na pracę zindywidualizowaną.
- Praktyczne wykazanie się umiejętnościami w zakresie tworzenia produktów ekologicznych.
- Kształtowanie poczucia przynależności do kultury swojego regionu.
- Rozwijanie poczucia estetyki w związku z wykonaniem produktu ekologicznego.
- Rozbudzanie kreatywności i wyobraźni wśród uczniów.
- Rozwijanie pasji i zainteresowań przyrodą i jej ochroną oraz pozyskanie ciekawego spojrzenia na to co dzieje się wnaszym środowisku.
- Kształcenie umiejętności praktycznego wykorzystania matematyki, informatyki, biologii, przyrody i chemii.
- Rozwijanie zdolności plastycznych.
- Przygotowanie do wykorzystywania i zdobywania wiedzy w warunkach zbliżonych do przyszłej pracy zawodowej.
- Kształtowanie umiejętności pracy w grupie i nawiązywania kontaktów interpersonalnych.
- Przygotowanie do publicznych wystąpień iautoprezentacji.
- Podnoszenie umiejętności poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł.
- Wyrobienie w uczniach przekonania, że szkoła jest miejscem gdziemożna jednocześnie uczyć się i bawić.
- Przypomnienie terminologii związanej z zasadami dobrego wychowania.
- Ćwiczenie umiejętności szybkiego podejmowania decyzji i uzasadniania własnych poglądów.
- Ćwiczenie umiejętności odróżniania i posługiwania się właściwym dla sytuacji rejestrem językowym.
- Ćwiczenie umiejętności poprawnego wysławiania się w języku ojczystym.
- Ćwiczenie umiejętności samooceny i oceny innych.
Metody:
- Prezentacja multimedialna.
- Prezentacja słowna.
- Stymulacja wizualna.
- „Burza mózgów”.
- Zajęcia warsztatowe.
- Praca w grupach.
Kryteria oceny prac:
Prace będą oceniane według następujących kryteriów:
- pomysłowość i oryginalność wykonania,
- czytelność przekazu i jego wymowy edukacyjnej,