Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 1
im. rtm. Witolda Pileckiego w Piotrkowie Trybunalskim
Logo Piotrkowa Trybunalskiego

Jesteśmy ekologiczni ale też matematyczni! Konkurs

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
4 + 6 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
4 + 6 =
eko
Projekt edukacyjny pt.: „Jesteśmy ekologiczni ale też matematyczni!” zorganizowany w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Piotrkowie Tryb. w roku szkolnym 2017/2018.
Projekt składa się z konkursu:
 
  • Konkurs ekologiczno – matematyczny

na prezentację multimedialną pt: „Jesteśmy ekologiczni ale też matematyczni!” oraz z zadania:
 
  • Zorganizowanie wycieczki do Palmiarni w Łodzi.


Autor i organizator projektu: mgr Anna Maliszewska
Uczestnicy projektu: uczniowie ZSP nr 1 w Piotrkowie Trybunalskim.
Czas trwania projektu: XI 20017 r. – I 2018 r.
Miejsce realizacji:
 
  • ZSP nr 1 w Piotrkowie Trybunalskim.
  • Palmiarnia w Łodzi.
 
W ostatnich latach dużo mówi się o potrzebie ochrony środowiska naturalnego oraz o przedsięwzięciach organizowanych przez różne instytucje lokalne, samorządowe lub wyższego szczebla w tym zakresie. Wynika to z tego, że Ziemia na której żyjemy jest jedyna i niepowtarzalna, jest ewenementem w otaczającym nas wszechświecie, dlatego też trzeba o nią dbać. Nasza szkoła jest tym tematem szczególnie zainteresowana, mamy klasy o profilu ekologicznym, ale wszyscy powinniśmy interesować się ochroną środowiska.
 
W ostatnich latach dużo mówi się też o potrzebie kształcenia zindywidualizowanego. Ale indywidualizacja w nauczaniu matematyki ma miejsce głównie w dwóch typach lekcji: wprowadzającej i utrwalającej, a celem pracy zindywidualizowanej jest zachęcenie wszystkich uczniów do wysiłku intelektualnego w procesie rozwiązywania problemów. Indywidualizacje możemy stosować np. w zróżnicowanym zadawaniu pracy domowej czy podczas udziału w projektach opartych na zainteresowaniach uczniów. Dlatego wychodząc na przeciw tym dwóm tematom napisałam ten projekt, który łączy ekologię z matematyką i matematykę z ekologią oraz umożliwia uczniom pokazanie jakie mają zainteresowania.
 
Cele szczegółowe:
 
  • Uświadomienie uczniom, że mają wpływ na stan środowiska naturalnego w swoim miejscu zamieszkania.
  • Podniesienie świadomości ekologicznej.
  • Podjęcie działań na rzecz ochrony środowiska naturalnego .
  • Wdrażanie nawyków sprzyjających zachowaniom proekologicznym.
  • Wpajanie uczniom potrzeby ochrony środowiska naturalnego.
  • Korzystania z różnych źródeł w celu wyszukania informacji na tematy proekologiczne.
  • Zaznajomienie uczniówz podstawowymi zasadami ochrony środowiska.
  • Poznanie metod walki ze śmieciami i ich segregacją.
  • Uświadomienie uczniom znaczenia pojęcia ekologia.
  • Rozbudzanie więzi emocjonalnej z przyrodą i wrażliwości na piękno ojczystego krajobrazu.
  • Kształtowanie i poszerzanie wiedzy ekologicznej.
  • Wyzwalanie aktywności i twórczości uczniów.
  • Zwrócenie uwagi na pracę zindywidualizowaną.
  • Praktyczne wykazanie się umiejętnościami w zakresie tworzenia produktów ekologicznych.
  • Kształtowanie poczucia przynależności do kultury swojego regionu.
  • Rozwijanie poczucia estetyki w związku z wykonaniem produktu ekologicznego.
  • Rozbudzanie kreatywności i wyobraźni wśród uczniów.
  • Rozwijanie pasji i zainteresowań przyrodą i jej ochroną oraz pozyskanie ciekawego spojrzenia na to co dzieje się wnaszym środowisku.
  • Kształcenie umiejętności praktycznego wykorzystania matematyki, informatyki, biologii, przyrody i chemii.
  • Rozwijanie zdolności plastycznych.
  • Przygotowanie do wykorzystywania i zdobywania wiedzy w warunkach zbliżonych do przyszłej pracy zawodowej.
  • Kształtowanie umiejętności pracy w grupie i nawiązywania kontaktów interpersonalnych.
  • Przygotowanie do publicznych wystąpień iautoprezentacji.
  • Podnoszenie umiejętności poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł.
  • Wyrobienie w uczniach przekonania, że szkoła jest miejscem gdziemożna jednocześnie uczyć się i bawić.
  • Przypomnienie terminologii związanej z zasadami dobrego wychowania.
  • Ćwiczenie umiejętności szybkiego podejmowania decyzji i uzasadniania własnych poglądów.
  • Ćwiczenie umiejętności odróżniania i posługiwania się właściwym dla sytuacji rejestrem językowym.
  • Ćwiczenie umiejętności poprawnego wysławiania się w języku ojczystym.
  • Ćwiczenie umiejętności samooceny i oceny innych.

Metody:
  • Prezentacja multimedialna.
  • Prezentacja słowna.
  • Stymulacja wizualna.
  • „Burza mózgów”.
  • Zajęcia warsztatowe.
  • Praca w grupach.

Kryteria oceny prac:
Prace będą oceniane według następujących kryteriów:
  • pomysłowość i oryginalność wykonania,
  • czytelność przekazu i jego wymowy edukacyjnej,

Załączniki artykułu

Regulamin konkursu (pdf) 0.03mb, (Pobrań: 250)
Plan realizacji projektu (pdf) 0.02mb, (Pobrań: 234)
Załącznik 1 (pdf) 0.02mb, (Pobrań: 247)
powrót