Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 1
im. rtm. Witolda Pileckiego w Piotrkowie Trybunalskim
Logo Piotrkowa Trybunalskiego

Wycieczka do Łodzi

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
8 + 6 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
8 + 6 =
28833092_1727996630589759_1591673308_n
W czwartek 8 marca 2018 r., klasy I tb1, III tb2, IV tc uczestniczyły w wycieczce do Łodzi - do Teatru Powszechnego i Palmiarni.
. Organizatorką i kierownikiem wycieczki była p. Anna Maliszewska, a opiekunami: p. Magdalena Kitowska, p. Mirosława Ziębińska i p. Piotr Górka
 
Wycieczka była nagrodą w projekcie edukacyjnym: „Jesteśmy ekologiczni ale też matematyczni”, a jej celem i założeniami programowymi było:
 
  • oglądanie spektaklu w Teatrze Powszechnym pt. „Wszystko w rodzinie” – znakomitej sztuki mistrza farsy Raya Cooneya, która rozgrywa się w jednym z londyńskich szpitali. Gdy personel w świątecznej atmosferze przygotowuje się do bożonarodzeniowego przedstawienia, w pokoju lekarzy do góry nogami przewrócone zostaje spokojne życie doktora Davida Mortimore'a. Powracają „duchy przeszłości”nakręcają spiralę szalonych sytuacji. Fabuła i perfekcyjna gra aktorska bardzo oddziaływała na emocje i bawiła zgromadzoną publiczność. Atrakcją była możliwość uczestniczenia po spektaklu w lekcji teatralnej z udziałem aktorów.
  • zwiedzanie Palmiarni - miejsca pełnego ciepła i niezwykłej egzotyki, gdzie choć na chwilę można się przenieś do ciepłych stref klimatycznych i można być pewnym, że o każdej porze roku spacer dostarczy nam wielu przyjemnych wrażeń. Gdyż egzotyczna kolekcja roślin, to żywa historia Łodzi, zapoczątkowana przez łódzkich fabrykantów. Najstarsze rośliny to ponad 150 letnie palmy. Uzupełniają je wspaniałe bananowce, araukarie, bambusy i figowce. Pod okazałymi koronami kilkudziesięciu roślin miejsce znalazły: storczyki, bromelie, begonie, paprocie oraz krotony. Atrakcją była możliwość karmienia żółwi i rybek.
 
Wycieczka miała na celu:
 
  • poznanie walorów turystycznych i historycznych naszego regionu, ugruntowanie zainteresowań krajoznawczo-turystycznych,
  • kształtowanie zasad czynnego wypoczynku,
  • kształtowanie właściwych zasad i norm zachowania się w miejscach publicznych,
  • kształtowanie różnorodnych umiejętności ogólnych i przedmiotowych,
  • wyrabianie czujności dla zdrowia i życia,
  • kształtowanie asertywnego zachowania w grupie społecznej,
  • integracja młodzieży.
 
Anna Maliszewska
powrót