Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 1
im. rtm. Witolda Pileckiego w Piotrkowie Trybunalskim
Logo Piotrkowa Trybunalskiego

Wycieczka do Wrocławia

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
6 + 7 =
Link
31230627_246033796141562_1623794918344359936_n
13 kwietnia bieżącego roku uczniowie klas 1ta, 1ti1 i 1ti2 i 1c  , wraz z opiekunami panią Marleną Banasiak,  panem Michałem Szczepańskim, panią Agnieszką Swat i panią Magdaleną Kalisiak  wybrali się na wycieczkę do Wrocławia.
Pierwszym punktem wyjazdu i ciekawą atrakcją dla uczestników wycieczki było podziwianie panoramy Wrocławia z najwyższego budynku w Polsce, jakim jest Sky Tower. Widok miasta z 49 piętra budynku, na wysokości ponad 200 metrów, zapierał dech w piersiach.

Kolejnym punktem było zwiedzanie Rynku, gdzie zobaczyliśmy m.in. najcenniejsze kamienice, pomnik Aleksandra Fredry, budynek Ratusza. Byliśmy także na Placu Solnym, na którym kiedyś handlowano solą, a obecnie przez całą dobę sprzedaje się tam kwiaty. Mieliśmy okazję być również na Starych Jatkach – małej uliczce, na której od XII wieku sprzedawano mięso, natomiast dzisiaj znajdują się tam galerie sztuki oraz Pomnik Pamięci Zwierząt Rzeźnych. Widzieliśmy także gmach Uniwersytetu Wrocławskiego, na którym mieszczą się figury czterech cnót kardynalnych: Sprawiedliwości, Męstwa, Roztropności, Umiarkowania.

Miasto znane jest z ukrytych na ulicach i w zaułkach niewielkich rzeźb krasnali.  Pan Kamil - nasz przewodnik pokazał nam pierwszego z nich – Papę Krasnala, który został postawiony w 2001 roku. Reszta małych istot już sama rzucała nam się w oczy, mimo ich skromnego wzrostu.

Następnie zwiedziliśmy Ostrów Tumski - historycznie miejsce szczególnie ważne, gdyż to właśnie tutaj rozpoczyna się ponad 1000 letnia historia Wrocławia z jego średniowiecznymi zabytkami. Najokazalsze z nich to odbudowane po wojennych zniszczeniach gotycka katedra św. Jana Chrzciciela zwana Matką kościołów śląskich oraz kościół Świętego Krzyża.

Ostatnim  punktem wycieczki było zwiedzanie słynnego wrocławskiego zoo, w którym uczniowie podziwiali niezwykłe okazy zwierząt oraz niedawno wybudowane Afrykarium, dzięki któremu  mieli okazję pogłębienia swojej wiedzy na temat różnorodnych ekosystemów związanych ze środowiskiem wodnym Czarnego Kontynentu.

Droga powrotna minęła bardzo przyjemnie i wesoło. Upłynęła nam na wspólnym śpiewaniu i rozmawianiu o pełnym wrażeń dniu, żartowaniu i oczywiście planowaniu kolejnego wyjazdu.

Pomimo „piątku, 13” wszyscy bezpiecznie i z uśmiechem na twarzy wrócili do swoich domów. Mamy nadzieję, że przed uczniami naszej szkoły kolejna, równie interesująca wycieczka.