![Messenger_creation_6e902b2a-0de9-4725-8941-0db47ecdf1d9](https://zsp1.piotrkow.pl/content/photos/news-strona-glowna/messengercreation6e902b2a-0de-1708974110.jpeg)
W środę 21 lutego odbyły się bardzo ciekawe i kreatywne zajęcia otwarte podsumowujące dział ze Statystyki.
Przeprowadziła je nauczycielka matematyki Pani Anna Maliszewska w klasach 4tb2 i 4ta .
Celem lekcji było przede wszystkim wykorzystanie pojęć statystycznych do obliczenia wyników, ale również dobra zabawa podczas rozgrywek umysłowych i kształtowanie postaw właściwej rywalizacji podczas gier.
Uczniowie zostali podzieleni na grupy i grali: w kręgle, w kości, a ich zadaniem było zapisywanie swoich wyników indywidualnych i grupowych. Następnie dokonywali obliczeń stosując pojęcia statystyczne takie jak: średnia arytmetyczna, średnia ważona, dominanta, mediana, wariancja i odchylenie standardowe, następnie formułowali wnioski.
Zastosowanie elementów statystyki w procesie edukacyjnym wpływa na głębsze zapamiętanie pojęć statystycznych i pokazuje ich zastosowania w praktyce, natomiast użycie gier i grywalizacji w procesie edukacyjnym uczy młodzież logicznego myślenia, patrzenia na problem z różnych punktów widzenia i pokazuje również na czym polega zdrowa i właściwa rywalizacja oraz działanie zespołowe, a także że zawsze należy przewidywać następstwa podejmowanych przez nas decyzji.
Celem lekcji było przede wszystkim wykorzystanie pojęć statystycznych do obliczenia wyników, ale również dobra zabawa podczas rozgrywek umysłowych i kształtowanie postaw właściwej rywalizacji podczas gier.
Uczniowie zostali podzieleni na grupy i grali: w kręgle, w kości, a ich zadaniem było zapisywanie swoich wyników indywidualnych i grupowych. Następnie dokonywali obliczeń stosując pojęcia statystyczne takie jak: średnia arytmetyczna, średnia ważona, dominanta, mediana, wariancja i odchylenie standardowe, następnie formułowali wnioski.
Zastosowanie elementów statystyki w procesie edukacyjnym wpływa na głębsze zapamiętanie pojęć statystycznych i pokazuje ich zastosowania w praktyce, natomiast użycie gier i grywalizacji w procesie edukacyjnym uczy młodzież logicznego myślenia, patrzenia na problem z różnych punktów widzenia i pokazuje również na czym polega zdrowa i właściwa rywalizacja oraz działanie zespołowe, a także że zawsze należy przewidywać następstwa podejmowanych przez nas decyzji.